~ kamu x tahu.. ~

la ni aku x rasa nk wat sambungan part II entri yg sbl ni iaitu ~ LAMA SUDAH ~.. rasa nk tulis benda lain dulu..kalu aku rajin n ingat aku akan wat sambungany..aku pnya suka la kan nk wat ka x..ni kan blog aku..hehhe ( senyum LEBAR )..

la ni aku tgh dengar lagu kotak - masih cinta.. rasa best plak..walaupun lagu ni pasal cinta, tp sstgh bait lirik dia tu kita bleh lihat dr sudut lain.. ni pendapat aku la..pendapat org lain x tau la..setiap org ada pandangan masing2 kan?? ( senyum LEBAR lagik )

okay..jom kita tgok lirik dia.. ( aku kalu dah stat menulis ni rasa mcm dah x buleh bernti...biaq la mcm ni drpd aku marah or maki hamun org x berenti2 kn?? ( senyum LEBAR+LEBAR lagik )

#####################################

Tik tik tik waktu berdetik
Tak mungkin bisa kuhentikan
Maumu jadi mauku
Pahit pun itu ku tersenyum

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu

Tik tik tik air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mauku tak penting lagi
Biar kubuat bahagiamu

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku
yang masih cinta

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta

###################################

ok..dah baca liriknya?

ada yg tulisan besar & kecik kan??

yg tulisan besar tu aku nak highlightkan n wat penerangan sket dari pandangan diri aku sendri.. memandai2 ja aku ni kan?? tp aku pnya suka la...( aku x kacau org, so orang lain pn jangan kacau aku tau )...( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR lagi )

1. Pahit pun itu ku tersenyum
ayat ni menunjukkan walaupun benda tu aku x suka or x setuju sangat tp tetap juga tersenyum..lebih kurang wat2 suka la..cthnya, walaupun dalam keadaan penat sangat, bila mak aku mintak tolong, aku akan wat jugak sebab pikiaq mak aku ni baik sangat n x pernah nk marah2 or tolak permintaan..mak aku akan ikut saja apa permintaan kami semua..kadang2 siap wat loyar buruk n main teka teki sama2 kat meja makan..so sweet
( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR lagik )...
tu salah satu cthnya la..byk lagi cth lain..tp x pyah la nk explain pnjang2..

yang aku heran n KURANG dapat trima hakikat sket ni, bila ada orang len yang membuatkan muka aku ni yang sememangnya susah tuk tersenyum ni bertambah hilang terus senyuman aku lalu menjadi semasam-masamnya..why? why? why?..aku ni seboleh2nya x nak masuk campuq dlm hal org n rasanya xdak pn, jd aku berharap sangat jangan nk cari pasal ngan aku..kalu nk buat teguran tu aku x kesah..biaq la secar berADAB, berSOPAN, berETIKA, berPROFESIONAL, berSANTUN, berLAIN2 lagi yg sewaktu dengannya..
( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR lagik )


2. Kamu tak tahu rasanya hatiku
ayat ni maksudnya x dk sapa bleh tau apa yg ada dlm ati aku ni melainkan diri aku sendri..jadi jangan la pandai2 dok mentafsir apa perasaan yang ada dlm diri aku ni..jangan suka menuduh..x baik tau..
( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR lagik )
..
aku ni memang jenis yg susah nk percaya kat orang..jadi kepada sesiapa yang aku percayai tu, anda sangat bertuah..haha..jadi, janganlah musnahkan kepercayaan yg aku bg tu..HAHA ( apa la yg aku merapu ni ) aku punya suka la..blog aku kan..blog ni aku wat tuk diri aku..tuk tulis segala2 yg ada dlm kepala hotak aku ni..biaq aku keluarkan suma spy hilang segala beban..kalu nk tulis dlm diari rasa mcm kuno sangat..la kan zaman dah canggih..cewaahhh...

3. Tik tik tik air mataku, Biar terjatuh dalam hati
yang ni maksudnya aku rasa nk menangis sangat2, tp tahan ja..biasanya kalu aku btol2 menangis ni bila tgok tv yg cerita sedih2 tu.. tp situasi di atas ni terjadi bila aku rasa geram sangat2..sebab pa geram?? sebab bila benda yang aku x wat tp aku yang dipersalahkan or dituduh @ bila diri sendri dah silap pastu letakkan kesalahan kat org len @ sengaja nk carik pasal ngan aku sedangkan aku x wat pa2 salah pn..len la kalu aku yg memang wat salah, aku akan terima la..bolehkah anda terima perkara sebegini?? oh TIDAKKK..

4. Mauku tak penting lagi, Biar kubuat bahagiamu
ni aku tujukan tok mak n ayah aku serta adik2ku.. biarlah mak n ayah aku idup bahagia & sihat sejahtera.. adik2 aku pula biarla cukup ilmu agama dan dunia dan menjadi manusia yang berguna & dapat berbakti tuk mak & ayah..tu la harapan aku..aku akan wat selagi yg termampu..walaupun x besar mana, at least aku tetap mencuba yg terbaik..

5. Kamu tak bisa bayangkan rasanya, jadi diriku
ni aku tujukan tok orang yg x berapa nk mengenali diri aku sangat..kalu dah x kenal tu wat la cara x kenal..jangan nk wat TAFSIRAN @ PENILAIAN @ PANDANGAN sesuka ati ja..kalu nak berkenalan, dipersilakan..heheh ( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR lagik )..tp aku akui aku ni memang susah nk berkawan..maksudnya, nak berkawan tu boleh tp kalu nk mempercayai n berkongsi perasaan dll dengan kawan tu agak susah la..( biaq sikit asalkan berkualiti..hee)
salahkah kalau aku dilahirkan dengan WAJAH seperti aku ni?? ni semua kan ciptaan tuhan..& wajah aku sejak dari kecik lagi mcm ni?? nk wat camna kan?? aku bersyukur dengan apa yang ALLAH anugerahkan & x pernah pn nk mempersoalkannya..

#######################################

jadi adik-adik, setakat ini sahajalah pelajaran kita pada hari ini..hehhe...ntah apa la yg aku merapu ni kan?? tp x pa la kan..ni kan blog aku...aku punya suka la kan..haisyhhh..dah berapa kali aku ulang ni...( senyum LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR+LEBAR lagi )

akhir kata dari aku :
SENYUMLAH selalu
( walaupun muka aku ni susah tersenyum biaqla, nnt kalu aku selalu tersenyum orang ingat aku GILA plak )

BYE..BYE..

*_*

~ haisyyhh ~

0 comments:

Post a Comment