~ lama sudah ~ ( part II )

seperti mana yg aku cakap sbl ni, kalu aku rasa aku nk wat sambungan post ~ lama sudah ~, aku akan wat bila ada masa..
& akhirnya tiba2 aku rasa nk wat la plak ptg ni..hee
okay mari kita teruskan..

isnin - 6 July
lpas smayang subuh tu aku rasa penat sangat lalu tertidoq la blik..
sbb pa penat?? mayb sbb smlm drive dr perlih sampai maktab lebey kurg 7 jam..sorang2 plak tu..huhu ( ramai yang ckap " sakan btoi hang nih " )
well, u know me..heheh
lpas tu sebuk plak dok berkebun ( myFarm ) & men binatang ( pet society )..aku tidoq lewat gak la smlm..x ingat la kui brapa...

bila dah tidoq tu,sedaq2 dah pukui 7.50 pg!!!
alamak, camna nih, erhimpunan dah stat..nampaknya memg x p la... ( utk pengetahuan anda semua, hari ni wat pertama kali dalam sem ni aku x p perhimpunan tau..sem lpas?? jgn dikenang perkara yg lalu..hehe )
lalu aku pun terus p mandi dan bersiap2..
kui 8.30 nnt ada taklimat BIG plak..
& aku & yg len2 pn menuju ke dewan tuk dengaq taklimat..

di sinilah bermula kisah yg menyayat hati pd hari ni.. *_*
bila masok dlm dewan ja, upanya majlis dah bermula..
kami masok tu, lec dah pandang pelik dah sbb datang lewat..
lalu dia pn menuju kpd kami dan bertanya knapa datang lewat..dia jugak cakap yg kamu x datang perhimpunan kan..
kami pun mengaku la sbb memg apa yg dia ckap tu btol..
dia pun bg kertas suh tulis nama..huhu
lpas tu dia isikan nama kami kat borang salah laku murid..
huhu..memang ketaq gila la tyme tuh..
tp aku xdak la marah & bengang kat dia..
dia cuma menjalankan kerja dia & aku plak memang bersalah pun..
org kata, kalu x merasa kita x akan ingat benda tu & akan terus wat lagi nant..
bila dah sekali terkena, baru la nk sedaq..
x pa leh wat pengalaman..
nnt bleh crita kat anak murid yg ustazah / cikgu ( kalu ngajaq subjek laen ) penah kenan denta sebab xdatang perhimpunan / lewat..
jd bleh pesan kat depa spy jangan ikut perbuatan ni nant buruk padahnya..cewahh..hehe

selasa - 7 July
ari ni p kelas mcm besa ja..
xdak pa2 kot yg berlaku..
aku mcm x ingat pa2 ja..huhu

rabu - 8 July
ari ni pikelas mcm besa..
ptg tu plak ada gerko..
arggg..awat la ada kelas ptg2 nih??
tp, kena la p kan..
kena ikut peraturan..hehe
bila mlmnya aku dah rasa risau / gelisah / gelabah / x senang duduk & yg sewaktu dgnya..
sbb pa??
sebab ari kamis yg aku x sanggup nk hadapi akan tiba gak dlam masa beberapa jam saja lg!
oh TIDAK!!!

Khamis - 9 July
akhirnya sampai gak la ari khamis
huhu..
p kelas cam besa ja..
malas la nk crita pa2 yg berlaku pd hari ni
dah x ingat la..
cuma yg aku bleh simpulkan :
JANGAN SUKA MENYALAHKAN ORANG LAIN ATAS KESALAHAN DIRI SENDIRI
&
MAK aku adalah mak yg terbaek dlm dunia ni..aku hanya ada sorang ja MAK..( wat masa la ni sorang ja la, mayb nant ada mak mentua plak..haha *_* )

Jumaat - 10 July
ari ni memg dah x ingat lgsung dah..
rasanya mcm besa ja kot..
hah!!
baru ingat!
hari ni la aku pasa mlm sungai besi..
p situ semata2 tu cari roti john yg sedap..
& ternyata roti john kat situ memng sedap..
dan aku, ain, farah & hazirah siap beli sorang satu lagi roti john yg saiz besaq tu..
memg berbaloi la...
memang rasa nk p lagi la..huhu..

Sabtu- 11 July
ari ni aktvt mengemas bilik..
almaklumla, bilik ku yg sanga chomel ni kelihatan agak kurang chumel..hehe..
tp biasala kan..
tu la tandanya, kita guna bilik tu dgn semaksimum yg mungkin..
baru tandanya ada aktvt pemblajaran..hahah
pandai ja aku wat teori..

thankzz a lot kpd rumetku ( anda tahu siapa anda..heheh ) sbb x kesah pun bilik kita kurang chomel sket.. kalau la aku dapat rumet yg sangat perfectionist dan sangat pengemas, maunya aku jd gila n stress..huhu..
tp skang bilik kita dah chentekk kan?? heheh
tu ja kot..dah x ingat sangat dah..

okay adik2, akhirnya berahirlah sudah post yang aku telah janjikan utk tulis ini..
smoga kita berjumpa lagi di lain waktu..

.S.E.N.Y.U.M.L.A.H. selalu

*_*

~ haisyyhh ~

0 comments:

Post a Comment